Komandér Čapková

Komandér Čapková
Celé jméno: 
Karolína Čapková
Hodnost: 
Nadporučík
Funkce: 
Šéfka komunikací a bezpečnosti, U.S.S. Dakar
Datum a místo narození: 
22. 12. 2351, Vlkov pod Oškobrhem, Země
Pohlaví: 
Žena
Rodinný stav: 
Svobodná
Rasa: 
Člověk

Život a kariéra:

Narodila se v malebné vísce ve střední Evropě manželům Čapkovým, kteří tvořili úspěšné pěvecké duo. Rodiče jí milovali vroucně, ale kvůli nekonečným turné po celé Federaci neměli na dceru mnoho času. Malou Karolínu tak vychovávala její babička, od které taky vyslechla první historiky o vesmíru – babička totiž pracovala šedesát let jako přední astronomka ve Štefánikově hvězdárně. Když byly Karolíně čtyři roky, oba její rodiče byli zabiti Cardassiany při návratu z koncertu na Deltě II. Jednalo se o jeden ze závěrečných útoků na civilní loď během Cardassiansko-federační války.

Karolína byla velmi smutná a z tajemného přitažlivého vesmíru se náhle stalo nepřátelské místo, které jí vzalo rodinu. Jak dospívala, tento odpor ji přešel a spíše než vesmír vinila Hvězdnou flotilu, která její rodinu neochránila. Zdědila hudební sluch svých rodičů, navíc už od raného věku se projevila její pronikavá inteligence a talent na jazyky a počítače. Místo aby ho však využívala konstruktivně, prováděla jednu rošťárnu za druhou a ani její babička jí nedokázala zkrotit. Karolína se většinou nabourala do šifrované komunikace flotily a působila zmatky na všech úrovních, včetně sekce 31.

 V době svých patnáctých narozenin, coby studentka na Keplerově gymnáziu, provedla kousek největší. Pronikla do komunikační centrály Betazedu a planetu odřízla od zbytku vesmíru tak, že rozházela frekvence a způsobila naprostý chaos. Bohužel právě v té době byl z Betazedu ferengským DaiMonem Togem unesen komandér Riker, Deanna a Lwaxana Troi. Enteprise byla mimo dosah a když se kancléř Betazedu Reittan Grax pokusil kontaktovat velení flotily, dovolal se pouze vulkánskému ministru zemědělství. Ten mu sice poradil jak lépe zavlažovat řepná pole v jalarské oblasti, ale pro Rikera a spol. nemohl nic dělat. Enterprise se naštěstí včas vrátila ze sektoru Gamma Erandi a na krátkou vzdálenost Grax komunikovat mohl. Kapitán Picard všechny zachránil, ale pro Karolínu to byl velký malér. Byla zatčena a vyslýchána – důstojník co vyšetřování vedl, rozpoznal její talent a nabídl jí dvě možnosti. Trestaneckou kolonii nebo akademii hvězdné flotily. Karolína si vybrala z jejího pohledu druhé vězení, flotilu.

Studium jí nakonec začalo bavit a stala se expertkou na kryptoanalytiku. Co předtím dělala pro vlastní zábavu, nyní prováděla legálně pro bezpečnostní odbor. Brzy přišlo přidělení na první hvězdné lodě. Během války s Dominionem sloužila už jako poručík u komunikací na U.S.S. Exeter. Při téměř ztraceném střetu s Jem Hadarským těžkým křižníkem se jí podařil brilantní kousek zkušené šifrantky. Pokročilá obrana Jem Hadarů neumožnila Čapkové hacknout primární systémy jako například zbraně nebo podporu života. Napíchla se však na replikátor v patře nad hlavním můstkem a nechala ho replikovat pětitunovou ocelovou traverzu. Ta propadla přepážkou, zničila můstek a odrovnala Jem Hadarské velení. Exeter pak snadno ochromený křižník zničil. Karolína byla povýšena na nadporučíka, dostala medaili a post šéfky bezpečnosti na U.S.S. Dakar. Její metoda vešla ve známost jako Čapkové finta a neoficiálně je doporučována coby mnohem účinnější, než navigačně nebezpečný, navíc už profláknutý Picardův manévr.

Charakter:

Karolína je vysoce inteligentní, zvídavá, ale trochu introvertní, žije si ve svém světě. Plně vystihuje označení geek. Ve volném čase hraje deskové hry, dělá historický šerm a účastní se cosplay, kde soutěží na celokvadrantové úrovni. Nemá mnoho respektu k autoritám. Do flotily vstoupila nedobrovolně, a i když se jí tam líbí, ráda zůstává sama sebou. Jako důkaz nosí na uniformě ozdobnou sponu, která jí zbyla coby památka na matku. Už na první umístěnce se jí velící důstojník snažil sponu zatrhnout. Karolína se však na rozdíl od např. praporčíka Ro nenechala ani na vteřinu šikanovat a odcitovala několik případů mnohem výraznějších porušení dress code  - šaty poradkyně Troi, obří šerpu začínajícího podporučíka Worfa a podobně.  Byla odhodlaná podat stížnost na nerovné zacházení, což kapitán poznal a rychle ustoupil. Od té doby její právo nosit sponu nikdo nezpochybnil.